طرح ملی یاس در شهرستان البرز اجرایی می شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز از اجرایی شدن طرح ملی یاس در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح یاوران آسیب ستیز(یاس) در البرز به عنوان دومین شهرستان در استان قزوین اجرایی می شود.  غلامرضا دوستی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی پارادوکس نیوز اظهار کرد :

کد خبر : 554
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 18:40
طرح ملی یاس در شهرستان البرز اجرایی می شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز از اجرایی شدن طرح ملی یاس در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح یاوران آسیب ستیز(یاس) در البرز به عنوان دومین شهرستان در استان قزوین اجرایی می شود.

 غلامرضا دوستی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی پارادوکس نیوز اظهار کرد : طرح یاوران آسیب ستیز «طرح یاس» با بهره گیری از ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی که به واسطه آن فرد، خانواده و جامعه در ابعاد مختلف فردی، روان شناختی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی به توانمندی های مطلوب می رسند با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر شهرستان البرز اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح از ظرفیت افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نیروهای امدادی و داوطلب و همچنین از بسترهای موجود در نظام آموزشی هلال احمر برای ارایه آموزش در خصوص شیوه های مواجهه با بحران ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش دیده در خانه های هلال در سطح استان استفاده خواهد شد.

دوستی خاطر نشان کرد : این اقدام موجب ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین افراد می شود و همچنین ایجاد شبکه های فعال مدیریت بحران با تأکید بر ظرفیت اجتماع و محوریت جامعه در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طرح یاس اقدام مشترک کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر کشور به منظور ارائه آموزش به دختران رده سنی ۳۰ الی ۴۰ سال مورد حمایت کمیته امداد در مورد شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: از این ظرفیت در خانه های هلال استفاده خواهد شد و افراد فعال در خانه های هلال وارد چرخه و فرآیندی می شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله خود را از بحران نجات دهند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز اعلام کرد: ارائه آموزش های اجتماع محور و تعامل دختران مددجوی ۳۰ الی ۴۰ سال با هلال احمر در این طرح علاوه بر افزایش توان انجام کار مشارکتی و همچنین ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در ابعاد محلی فارغ از مزیت های مرتبط به مواقع بحران در روند عمومی نیز منجر به توانمند سازی اجتماعی ارتباطی – آموزشی و فرهنگی افراد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مکان اجرای این طرح خانه های هلال شهرستان است یادآورشد: خانه های هلال با ساختار داوطلبی در سطح محلات، شهرها و روستاها است که وظیفه اداره کردن آن با داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفان است.

دوستی گفت: ارتقاء حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی  یکی از اهداف طرح یاس است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز در پایان گفت: ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمکهای اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح، ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبین در خصوص امداد وکمکهای اولیه، نحوه مقابله با حوادث و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف دیگر این طرح است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp